Monday, July 27, 2009

4 HERO YANG AMAT NAKAL a.k.a AKSI MONYET ANAK SEDAREKU....

Assalammualaikum...............
Hye sumer.... Pe khaba ri nie.. Walaupn dimana jua korg berada diharap sihat2 belaka.... Erm seperti yang telah dijanjikan sblm nie, aku nk mnceritakan tentang anak2 sedare ak yg mmg nakal2 belaka... blh dikatakan 4 hero nakal... Almaklum lah, kt rumah aku, anak sedare ramai hero, so teramatlah kecoh di rumah dgn perangai mereka.....
Mase cuti sem ri tu kebetuln tgh musim buah..... mule2 durian...... Huhu.. best giler aku mkn.... Smpai demam2 jdi nye sbb byk mkn durian.... huhu..... Then, pas durian, de buah rambutan n manggis.....Mase sebelum balik ke kolej n kebetulan akk aku pn nk blk uma die di selayang.... Ktorg turun ke kebun untuk memetik buah..... Tugas aku, petik buah rmbutan... Disebabkan galah yang ade 2 susah nk gune.. aku libas je r.... Hahaha... Abis pokok rambutan mak aku... Daun dh kurang.. hehe...
Abg aku lak tugasnye memanjat pokok manggis... tggi wooo.... disebabkan pokok 2 tinggi, die je la sorg yang pnjt... Anak sedare aku yg fahmi ade pnjt gk tp akk aku marah n suruh turun... so die pn turun r...... Antara aksi2 anak sedare aku ketika tu...
Antara aksi2 monyet anak2 sedare aku....
ni la monyet2 nye..
hafiz, fazri n fahmi....

tgk.... atas pokok pn blh posing.... ish3....

Nie semasa salah seko anak monyet nk pnjt pokok.........

monyet pn pndai tunjuk peace ker????

Anak monyet...............Sebijik cm monyet...

Si fikri nie.. kt atas pokok pn still nk tunjuk gg die...

nie ketua ank2 monyet...... erm.. pe r...

Uik fahmi.... nk tdo blk uma r.....

Erm.... itu la antara gambar2 yg diambil mase kat kebun..... erm.. nk smbg cerita balik... Semasa selesai sahaja amek rmbutan.. kononnye nk jd baek r.. nk tlg abg mat amek manggis.. tp x pnjt r.. just jolok dr bawah dgn menggunakan galah khas untuk mengambil manggis.... Ketika kitorang sedang khusyuk ambik buah manggis... Tbe2 apis panggil kak nana..... Bile kitorg toleh jerk........... MasyaAllah.... ape dh jd nie.... tgk la......

klo dh mcm nie la kan... dah x blh nk kte pe lh r.... Mmg sebijik cm monyet..... mmg degil bdk nie.... dlm diam2 ade je yg die wt... naek pening kitorg... huhu..... pe pn.. kdg2 happy gk tgk gelagat diorg... ye r.. diorg la racun, diorg la penawar.... klo la rumah aku x de mereka semua nie... msti sunyi kan....

Ak rse smpai disini shja untuk kali nie... Ade mase aku post lagi yerk.... semoga terhibur....

bye

wassalam....

No comments: