Monday, October 19, 2009

PERSIAPAN MAJLIS PERKAHWINAN KAK NANA

Mse nie persiapan dari pagi sampai ke malam nikah......macam2 ragam ade bile tgk diorg wt keje... Ade yg mcm rela dan ade yg mcm terpakse wt keje...contohnye aku... Hahaha...Pape pn, mmg pnt gle woo beberapa hari menjelang majlis akk ak....nk pengsan pn ade rsenye.....Tapi xpe, ape pn nie sume tok akk aku.... Walaupn x dpt sumbang dari segi kewangan, (ye la, ak kn blaja g, mne de duet..) tapi sekurang2 nye ak dah sumbang dari segi tenaga....
Mase nie baru pas sembelih lembu....Diorang nk sediakan ape yg patut tok nak masak...
diorang sibuk menguruskan lembu yang baru disembelih...
hah, ini lah tukang masak nye.....
mereka nie eksyen je lbh drpd wt keje.. siap pkai crmin mte g... 2 la nmenye budak da tebiat....
makcik2 yang tolong membungkus tok org ramai.......
rehat sekejap.... mase untuk menjamu selera....
Time rewang..... kopek bawang....
Mase nie org tgh sibuk wt keje n akk aku pakai inai...
yg tolong pakaikan nie kak atie....
inilah hasilnye bile sudah pakai inai....
kak dila n anak sedare die.. MAse nie sibuk wt bunge maggar...
Gotong royong wt bunge manggar n wt bunge rampai...
mase nie da mlm da... kak yan test videocam sebelum mule majlis...
Ini lah bilik pengantin....

No comments: