Monday, June 15, 2009

TaH aPe2....HuHu...

Assalammualaikum....
Dh lme rsenye x post kt cni.... skrg nie aku bz ckit dgn aktiviti2 harian yang memang membosankan dan memeningkan.... Hahaha... Ape2 je la labu... Asalkan bukan air mata peneman hidup aku 24jam... Hehehe.... Air mate pn dh xnk kuar sbb dh kering kot.... huhu..


Hr nie first day final exam tok sem 2, erm...... lepas dh 1 paper.... so aku amek peluang menaip bg melepaskan tension... huhu.. Tension giler.... Disebabkan nk lulus n dpt mrkah baek, terpaksalah aku berbaek2 n berkawan rapat dgn book n note... agk janggal la jugak, tbe2 berkawan rapat dgn mereka... Hahaha.. nmpk sgt kn nk exam bru bce bku.... hehehe.... 


Sebenarnye sejak akhir2 nie, byk ujian yg melanda... Kehilangan org yang aku syg n kehilangan org yang aku syg... msti pelik kn....bkn aku slh taip,mmg sengaje aku taip 2 kali sbb mmg aku kehilangan org yang aku syg sebyk 2 kali... berturut2 plak 2 harinye... 1 cabaran yang amat payah tok aku tempuhi.... Aku kehilangan org yg aku syg sama ada yang masih hidup mahupun yang sudah tiada didunia nie lagi.... mula2 aku kecewa disebabkan seseorang, tapi aku ttp mendoakan kebahagian die...btl kte org, kte akn puas bila kite dpt membuat org yang kita syg bhgia...Aku cuba jauhkan diri dari die tp aku x berdaya...Aku terlalu syg pada die..Tp x pe la mgkin die sedang bahagia...aku turut senang dgn kbhgian die...ape pn, aku x pnh lupekn die...aku cuba berdiam diri, tp x blh... 


Itu kejadian yang dh lme berlalu, kejadian bru2 nie plak, aku kehilangan teman yang baru aku ingin mengenalinya..... Aku cuba melupakan segala yg berlaku 3 thn lepas... tp, semuanya x seperti yang diharapkan... Then keesokkan nye plak aku kehilangan seorng sahabat yang mne kami membesar sama2... Kematiannye amat memilukan hati kami semua.... Mungkin Allah syg kpdanya sbb 2 die pergi dahulu.... Aku btl2 terkejut n lbh sedih aku x dpt melihat wajah nye buat kali terakhir.... Sedih aku bile aku smpai tetapi jenazah dah dikebumikan...... 


Mgkin ade hikmah disebalik kejadian nie, dgn itu, telah menyedarkan aku bertapa penting nye kite menjaga aty org yang kite syg.. Sesiapa pn yng pernah aku syg, aku ttp syg pd die walau ape pn yang terjadi... Aku x kn blh melupakan apa sahaja yang telah aku buat.... Klo kita sayang pada seseorng, kita pasti x blh lupa pd die wlau ape cara sekalipn yg kite buat.... 


Skrg plak final exam, sesunguhnye aku btl2 x bersedia pd exam kali nie.... Tapi berusaha agar aku dpt buat yg terbaek... Aku x nk menghampakan keluarga aku dn org2 yg telah membawa aku masuk ke kolej nie, termasuk lah org yg uruskan segala2nye smse aku msuk ke kolej nie.... Aku akan cuba tempuhi segalanye.... Aku akan cuba kuatkan semangat aku.... Aku x kn buat org2 yang aku syg kecewa dgn aku.... Aku boleh!!!! msti boleh!!! aku nk kongsi sikit dgn korg tntng lagu yg aku suka dgr sejak akhir2 nie... 


aku suka dgr lagu nie :- 


Takkan lagi aku menunggu 
kau hadir di dalam mimpi-mimpiku 
puasku mengharapkan dirimu 
seperti mereka yang punya cinta 


Diriku tanpa dirimu 
kau tempuhi penuh bahagia 
diriku mahu kau tahu pedih ini kau tak terasa 


Warkahku mengharapkan dirimu
seperti yang aku kenali dulu 
setiaku menantikan dirimu s
eperti setianya terhadap diriku 


Tapiku melepaskan mu 
melangkah namun tak berdaya 
terusku terus menunggu 
cinta yang takkan pernah ada 


aku tujukan kepada sape2 je org yg aku syg.... sblm aku akhiri post tok ari nie, aku nk seseorang tahu bahawa aku ttp syg pada die walau apa pn yang terjadi... X semestinye kite akn bersama dgn org ynag kite syg, yg pnting die bhgia... n aku nk die tau aku x kn ade kakak angkat laen selepas die... biarlah die yg terakhir.... Thanks kak tok segala2 nya selama kita kenal....

1 comment:

Steady Ajer said...

hati kita cuma ada 1. maka serahkanlah pada seseorang yang benar2 boleh menghargainya. Saya bukanlah siapa2.