Friday, November 20, 2009

BELAJAR

Saya belajar, Bahawa saya tidak dapat memaksa orang lain mencintai saya… Saya hanya dapat melakukan sesuatu untuk orang yang saya cintai… Saya belajar, Bahawa perlukan waktu bertahun-tahun… Untuk membangun kepercayaan dan hanya beberapa detik sahaja untuk menghancurkannya…. Saya belajar, Bahawa sahabat terbaik bersama saya dapat melakukan banyak hal dan kami selalu memiliki waktu terbaik …. Saya belajar,Bahawa orang yang saya sangka adalah orang yang jahat , Justeru adalah orang yang membangkitkan semangat hidup saya kembali serta orang yang begitu mengambil berat terhadap saya…. Saya belajar, Bahawa sahabat sejati sentiasa dihati walaupun dipisahkan dengan jarak yang jauh… Ianya akan melahirkan cinta yang sejati… Saya belajar, Bahawa jika seseorang tidak menunjukkan perhatian seperti yang saya inginkan, Bukan bererti bahawa dia tidak mencintai saya... Saya belajar, Sebaik-baik pasangan itu, Pasti akan ada perasaan ayng terluka, Oleh itu, seharusnya saling memaafi.... Saya belajar, Bahawa saya harus belajar memaafi diri sendiri dan orang lain, Jika kita tidak mahu berterusan dikuasai perasaan bersalah... Saya belajar, Bahawa dua manusia dapat melihat sebuah benda, Tetapi selalunya akan berada didalam dua sudut yang berbeza…. Saya belajar, Bahawa tidaklah penting dengan apa yang saya miliki, Tetapi yang penting adalah siapa diri saya sebenarnya… Saya belajar, Bahawa tidak ada yang instant atau serba cepat di dunia ini, Semua memerlukan proses dan pertumbuhan, Kecuali saya ingin sakit hati.. Saya belajar, Bahawa saya harus memilih Apakah menguasai sikap dan emosi Atau sikap dan emosi itu yang menguasai saya… Saya belajar, Bahawa saya punya hak untuk marah, Tetapi itu bukan bererti saya harus benci dan berlaku bengis... Saya belajar, Bahawa kata-kata manis tanpa tindakan Adalah saat perpisahan dengan orang yang saya cintai.... Saya belajar, Bahawa orang-orang yang saya kasihi, Seringkali segera diambil dari kehidupan saya… LOVE DOESN’T MAKE THE WORLD GO ROUND, LOVE IS WHAT MAKES THE RIDE WORTH WHILE….

No comments: