Wednesday, May 4, 2011

Hidari Sedih Jika Ditinggal Sahabat Karib


Assalammualaikum...

Lama benar rasanya x m'update blog yang semakin bersarang nie..... Banyak habuk da.. hehehe..... Ok la, sekarang nie mood bercuti... Time2 cuti, ofkos la mcm bz ckit (kononlah kn...) hahahhaa... Ok, kerjaya terbaru ak?? Ak da jd cikgu sekarang... hahahaha... Kt skola menengah n rendah... hahhahaha... OK, ak tipu... muahahaha.. xde la, actually, memalam ak ajar bdk2 nie tusyen.... bdk sek ren, iaitu ank sedare ak yg gedix 2, si apis n dak sek men, jiran2 ak... Diorg mmg pntng klo ak cuti... msti dtg nk bljr.... de tgktn 4, de yg nk amek SPM..... Ak ase skrg nie mood insaf kowt... Time2 nie la diorg sibuk nk stdy... Yg x bestnye, nk ajar dr mule lak 2.... So, ak kene sediakan diri sebelum ngajar diorg n kene wt rujukan lu... Da r lme x wt sume 2..... Nie bru math... pas siap sume math, ajar sbject len lak....

Ok, sedang best tgk2 sume, then terjumpe lak benda kt bawah nie.... so. secara x langsung, ak poan kongsi... jom tgk....

 Andai kata sahabat karib tak lagi mahu untuk bertukar isi hati, kerana telah punya sahabat lain akan membuat hati sedih dan kesepian.
Memang sahabat adalah seseorang yang selalu mengisi hidup Anda baik suka maupun duka. Tetapi bila Anda adalah seorang wanita single dan sahabat Anda memiliki kekasih baru, bukan bererti Anda akan kesepian.
Mungkin Anda akan merasa ditinggalkan kerana ia akan memiliki kehidupan baru dengan pasangannya. Tetapi ingat, bukan bererti dengan perubahan status tersebut, hubungan Anda jadi tidak harmonis dengannya.
Dengan status baru sahabat itu,  Anda akan memiliki lebih banyak waktu untuk diri sendiri. Namun jangan sampai Anda kesepian. Sebaiknya lupakan rasa kesepian itu dan salurkan pada suatu yang positif. Ikuti tips berikut ini, yang dikutip dari sheknows untuk membuat hidup Anda lebih menarik:
1. Lakukan aktiviti yang baru seperti rajin berolahraga setiap pagi, ikut club yang berfaedah. 
2. Mulailah membuat blog. Blog adalah salah satu bentuk media sosial yang sangat mudah diakses dan telah menjadi popular kerana memungkinan orang untuk berhubungan di dunia maya. Reka lah blog dengan menarik agar orang tertarik untuk melihat blog anda.

3. Rancangkan hiburan dengan teman yang sudah lama x berjumpa dan lakukan aktiviti bersama-sama. Selain itu, kita juga boleh mendapatkan teman baru.
4. Bila sedang merasa jenuh pada siang hari, Anda boleh datang ke tempat hang out dan mencuba beberapa menu. Sesekali ajaklah sahabat Anda untuk makan bersama dan saling berbagi. Jangan merasa kesepian bila harus sendirian. Siapa tahu Anda akan berjumpa dengan teman yang menarik kan?

No comments: