Thursday, December 15, 2011

SUSAHNYE....

Assalammualaikum....

Mata still tak mengantok sebab nak study.. cewah.. study la sangat kan dari tadi.... Hari nie, last paper.. Kol 3 petang... giler lambat paper aku, kalo pagi, tengah hari tu kan da boleh balik kan.... nie, petang... alamatnya, malam la baru aku sampai uma.... kalo jadi, nak amek kawan aku kat melaka lagi...

Semalam, pagi-pagi lagi aku dah dikejutkan dengan berita yang kurang baik... Aboy dimasukkan ke wad... Terima kasih kepada yang memberitau kat aku tu... Walau aku dah jarang berhubung dengan family kat PG, tapi, aku still amek tahu pasal keluarga kat sane... Cume, tak berkemsempatan nak balik sana... tak ape la, wat masa nie, tak dapat nak kesana... nanti tak pasal-pasal dy sakit lagi plak..Tetibe teringat kata-kata nie "klo sya ade, msti sakit".. hahaha... walaupun mcm x terkesan ape-ape dr riak wajah, tapi agak terasa gak la... hahaha

Owh, lupe lak nak cakap, Aboy tu anak kak win, cucu kepada mak angkat aku...." Aboy, semoga cepat sembuh ye.... Achik cu tak dapat nak balik sane.. nanti, kalau senang-senang, achik cu balik sane tengok aboy ye.... achik cu doakan aboy cepat sembuh supaya ibu, ayah, mak, papa, ucu, abg n along tak susah aty... Achik cu sayang aboy...!!!" 

Ok, berbalik pada tajuk asal, susahnye?? ape yang susahkan.... Ok, kenapa susah nak melupakan, sedangkan kita da cuba untuk menerima yang lain? serius, memang susah..... Aku da cuba dah nie... tapi kenapa susah giler nie.. Aduh, memang aku kene kuat, Aku berpegang pada kata-kata.. Sekiaranya kita ikhlas, ALLAH akan menggantikannya dengan yang lebih  baik. InsyaALLAH... Dan dengan itulah aku cuba lakukan, redha dengan semuanya yang berlaku dan cuba untuk menerima seseorang dengan tujuan boleh melupakan segala kenangan lalu... 

Tapi mungkin juga aku tak ikhlas ataupun redha,... mungkin jugak aku pasrah, sebab tu aku rasa susah sebab tak betul-betul dari hati... ape yang perlu aku buat nie..... Saat dy datang dan cuba menghiburkan, memang aku hargai, tapi, kenapa aku still teringt pada yang sebelum nie? still nak dengar lagu im yours bagai la.... Memang aku degil, mungkin jugak aku tak perasan yang aku sedang sakitkan ati aku sendiri tanpa aku sedar.. Tak pernah nak beri peluang tok diri sendiri tok rasa bahagia dengan mengenang segala kisah lalu... Ya ALLAH, sungguh aku tak adil pada diri sendiri.... 

"REDHA ITU IKHLAS, PASRAH ITU MENYERAH"

Mungkin jugak bile aku kata aku redha, walhal sebenarnye aku pasrah, bukan redha...  Ape pon, aku cbe untuk ikhlaskan semuanya, oleh itu aku boleh Redha dengan semuanya.. InsyaAllah....

Ok, sebelum melalut lebih-lebih pepagi buta nie n buat aku tak study nanti, baek aku stop.... Pape pon, tok kawan kawan, selamat bercuti ye.... Sebelom aku akhiri, nak tinggalkan dengan  satu ayat, nmpk sangat pengaruh ombak rindu masih kuat walaupun da lebih 2 minggu g tengok..... ok, babai..


"CINTA TAK KEJAM, CUMA MANUSIA YANG TAK PERNAH NAK MENGHARGAI CINTA"

No comments: