Monday, December 12, 2011

MINGGU YANG BUSY

Assalammualaikum.....

Hye korang....Kembali lagi untuk berceloteh disini... Ok,  Minggu nie adalah minggu exam da automatik la class da tak ade.... huhu.... Untuk sem nie, aku ade 2 paper tok aku duduki.. satu paper hari selasa dan satu paper lagi hari jumaat.... Kalau la hari selasa n rabu ok la gak.. haishhh....

Ok, berbalik pada tajuk diatas, minggu bersuka ria... erkk?? mggu exam, minggu bersuka ria ke??? tak lah, maksud aku pada tajuk kat atas adalah menunjukkan pada minggu lepas... Dalam banyak-banyak minggu yang da aku lalui, aku rase minggu lepas la paling banyak kitorg keluar.... Tapi, sebelum 2 ade gak kuar.....

 Pada 1 Dec, su yang meroyan nak sangat tgk citer Ombak Rindu..


Si, dy pown ajak la aku g tgk wayang.... Mulenye nak g tengok berdua jerk sebab leen lom balik lagi., tapi mase blk class, aku tgk leen da balik, so ajak la leen skali.... tiket kt terminal 2 n jusco da abes, so, terpaksa tgk kt terminal 1, tu pown yang ade kol 10 malam...

naseb beaek de tiket wlupun kol 10

bukti kami pergi bertiga

 so, terpaksa la kan... Nak tengok Ombak rindu punye pasal... sanggup 2.. Sepanjang hidup aku, aku tak pernah lagi pegi tengok wayang pada hari pertama tayangan filem tu... Kali nie, eksited punye pasal kan.. Ape pown ceritanya memang best giler.... sangat syahdu, dan menyentuh hati... Agak sedih la jugak aty aku mase tu, dan secara TAK SENGAJA terrrrr mengalir air mata mase tu.. huhu,... bukan aku jerk.. kiri kanan aku pown same.... su, menyenget ke tempat lain sbb x nk tunjuk dy tengah sedih n yang leen pulak siap ade sapu tangan kat tangan... hahahaha.. Pas tengok tu, aku ase nak tengok lagi.... n sepanjang citer tu, tetibe aku teringat kat seseorang.. rindu giler kat dy..... awakkkkk......!!!

Ok, stop pasal Ombak Rindu, sebab, lagi banyak citer pasal ombak rindu, lagi bertambah rindu aku kat dy.. hahaha.. bengong.... Lepas tengok ombak rindu hari rabu tu, jaja n su ajak kuar mase hari jumaat malam... serius, aku memang malas giler nak keluar, dan disebabkan perut + pinggang aku x berapa nak ok mase 2, almaklumlah, cik P datang mase 2...terpaksa la membatalkan niat mereka tok keluar sebab aku betul2 takde mood mase tu..... tapi besoknye, kami keluar ke nilai, tapi mase kami keluar tu, siang la...

with mu "chebol bb"

kenangan tok diabadikan

Tujuan ke nilai adalah tok teman leen cari baju / kain pasang untuk dibuat baju kurung.... cari punya cari, dapat la kain pasang yang sesuai dan kainnye memang cantik giler.... Nyaris2 kami nak ke bangi malam tu sebab leen nak tempah baju.. nak pegi uma mak cik aku kat bangi, tapi x jadi..... dan esoknye, leen cakap rizal nak tempahkan dekat2 uma dy....

Hari ahad lak, dok uma ngan leen, bangun tido pown da kol bape da mase tu, tapi yang bestnye.. petang tu siap boleh wat roti canai lagi.. hahahaha..... then petang tu pegi anta ain g klinik.... mase tu ain mintak tolong bawak dy g klinik sebab dy demam.... mule-mule g mantin, tapi klinik kat mantin, sume tutup.... then pegi la kat taman semarak.. tunggu punya tunggu.. lepas tiba giliran ain, aku pon tunggu la... pas siap tu, ain cakap bil yang dy kene RM66... What??? mahal giler.. demam jerk kot.. tak kan mahal cam tu skali?? ishh3... Ok, time nie xde tngkp gamba.. melampau r kn, klo nk amek gambar jerk.. hahaha

Hari senin lak, pas balik class, Sue ajak aku g makan.. disebabkan leen xde kat rumah, aku pon cakap la boleh, sebab aku pon x makan lagi mase tu, nak g area batang benar tu, tapi tak bukak lak, terpaksa la pegi ke nilai... pas makan, berbual2 pasal negro yang kene tangkap kat kolej nie dan ade sorang perempuan melayu bersama mereka....pergh... muke surat depan sume surat khabar tu... memalukan betul.... pas tu terus blk kolej.....

Hari selasa lak, ika n su ajak kuar, tapi... ntah la.... leen plak ajak g beli barang... pas kami balik class, aku terus keluar ngan leen, pakai baju kurung jerk mase tu, sebab malas nak tukar, serius, macam ppuan melayu terakhir gitew... hahaha...mase tu kami kluar berdua jerk, sebab macam da lama x kuar berdua.... Pas pegi tesco, kitorg pegi pasar malam kt taman semarak, leen nak cari cover fon, and aku nak cari buah pisang kaki... ok, sekarang nie aku memang tengah giler nak makan buah pisang kaki pas mak mr. aishiteru bagi aku hari tu.... So, kalo g kedai buah, ofkos aku akan cari buah tu dulu, serius, sedap..sampai leen pon da suke makan buah tu.. huhu.... kalo ade yang tak tau ape tu buah pisang kaki... ni dia...

buah pisang kaki
HAri rabu lak, Ika ajak kuar, su pun same.... Aku da serba salah da.... kenapa la aku susah sangat nak cakap x???? kenapa??? mulanya aku macam tak nak pegi, aku da siap tertido da sebab pening pikir semuanya... dah la besoknye aku de presentation... tapi bile memikirkan aku tak nak mereka tarik muka ngan aku besoknye, aku pun cakap ye... So, mase tu kitorg g karoke kat nilai.... yang g mase tu, aku,leen, sue n ika.. memang empat2 gile karoke..... balik 2, singgah kedai depan kolej, then terus balik....







Hari khamis lak, niat aty memang tak nak pegi memana sebab letih baru lepas presentation, tapi balik dari class, ika call mntk tolong anta kat depan, ok, korang rase, akan ke aku cakap tak??? ofkos la tak kan... aku ase, kalo orang perlukan bantuan, aku kene tolong... So,aku pon cakap la ok, so, disebabkan nak anta kat simpang depan jerk, aku pakai la track suit ngan t shirt jerk + tdung ...tak sangka lak mase dalam kete, su soh anta g seremban.... dan...... sekali lagi aku tak mampu nak kata tak.. huhu.... so, anta la kat seremban, balik tu singgah pasaraya millineum kt mantik tok beli brg nk masak....

Dan hari jumaat, secara tak rancang, tetibe ase nak keluar, bile leen kate nak g mane, aku cakap la karoke, bile bincang-bincang balik, tetibe la kuar rancangan nak g PD.... malam tu kitorang kuar g karok kat seremban, then pas karoke, kitorang g beli makanan kat McD senawang.... After that kitorang gerak la ke PD.... Dalam perjalanan, ade road block, macam-macam polis tu tanye, kenapa da malam-malam baru g PD...sume owang malaysia ke.. ape la.. mentang kitorg tiga-tiga ppuan n mentang-mentang sume polis tu muda lagi...macam-macam....



Add caption



Mase sampai PD kol 3 lbh, lepak-lepak kat Bt4, zana buat hal n 2 kali kitorang ulang alik kat stesen minyak gara-gara perut zana sakit.... biler da kol 6, kitorang ke teluk kemang.... serius, suasana kat sane mase tu nyaman giler, cantik sangat-sangat.... baru amek gambar, leen pulak sakit perut, so, terpaksa g stesen minyak lagi.. hahaha... memang macam-macam mase tu... then, cuba bayangkan, seawal tujuh lebih pagi kitorang da turun ke laut.. hahaha... memang best giler.... sewa khemah kat tepi pantai.... 

Mase mandi manda tu, memang kecoh la mulut kitorang..... rase macam kawasan tu kami yang punya..... memang happening giler.... biaq pi la owang nak kate ape, yang penting kitorang tak kacau mereka semua.. hahaha.... dan yang paling best dapat nek banana percuma... baik giler abang tu.. mulenye leen tak nak naek sebab takut, tapi last2 naik gak dan dia kate best... hahaha... memang best pon nek banana tu... kitorg balik pon da petang da mase tu.. sempat g makan kt nasi ayam kukus cowboy.... x la sesedap mane, nmpk je banyak owang... yang paling x best adelah, aku salah send mesej mase tu, aku nak mesej kawan aku yang blaja kat pd, skali tersend kat owang lain, da la nme pown hampir sama... adehh... last2 aku wat dekk je la.. hahaha..

Balik tu sempat singgah pasar yang dekat batu 4 tu.... beli makan sume.. tapi balik x sempat makan, da tertido dulu... tapi ape pown, kebab dy memang sedap giler..... ase macam nak makan lagi..... kitorang sampai uma kol 6 petang..... serius, memang penat giler.... tapi sangat happening..... salah satu sebab kenapa kitorang keluar kali nie adelah sebab mggu nie aku last kat kolej dan last sem leen ngan zana.... so, mase nie la saat kitorang nk bersama-sama.. ape pon hope nie bukan last kitorang kuar same-same n happy together...  ape pown, kitorang da janji nak wat "friend day" kalo da bekerja nanti... kalo macam tu, xde la terus lost cntact kan..... huhu

Ok, cube tengok, betapa bznye aku minggu lepas kan... walhal minggu lepas adalah minggu tok hantar assgmnt... 2 assgmnt aku kene hantar dan alhamdulillah aku tak hantar lambat.. dua-dua aku hantar on time.... =) Ape pon, pas nie, aku akan hadapi dua exam macam yang aku cakap tadi, doakan aku boleh jawab ye.... tak sabar nak cuti dan tak sabar nak berdikari seperti yang aku rancang...

tadi de cakap sesuatu ngan akak aku, tujuan aku adalah tok berdikari sebab tak susahkan dia... sebab aku rasa aku da banyak susahkan dy... tapi dy macam tak bagi jerk... tp ape pown aku harap sangat dy bagi buat ape yang aku rancangkan tu.... ok la, aku da taip panjang gile-gile da nie sampai korang da muak nak bace kan... ok, bye bye....

*mood sekarang adalah mood sedang merindui seseorang... da la asyik termimpi jerk sejak2 nie... =(

No comments: