Saturday, May 5, 2012

KEMANA HALA TUJU

Assalammualaikum....

Terajin plak nak update blog... Hari yang baik, mood yang baik dan yang pastinye hari ni semangat cam berkobar-kobar sikit. tak tau la kenapa, tapi yang pastinye memang berkobar-kobar la sejak tengah hari tadi.. hahahaha....

berkobar-kobar la sangat kan sampai semua yang aku rancangkan terkendala hari ni... Niat dihati nak pergi melawat sorang kakak yang baru bersalin... Actually dah lama dah, dah nak habis pantang pon, aku je yang tak pergi tengok lagi.. Cian dia... Tak jadi sebab tak tau la kenapa.. Fikiran da ke lain kot.. hehe... Then Niat dihati nak buat kuih petang tadi, sebab 'bakal mak mertua angkat tak jadi ' nak datang umah petang... hahahaha.... mesti pening kan? actually mak angkat mr aishiteru... Pown tak jadi buat gak sebab malas nak keluar and dok sebuk ngan fon... Bagus kan??

Kaedahnye malam la baru aku rajin bila bersama-sama apis turun ke dapur masak nasi goreng, aku dok sediakan bahan, dia dok potong-potong sayur... Konon cakap dengan dia nak masak pedas-pedas...nak takutkan dia la kononnya, sekali masa makan aku yang terjelir lidah, air abes bape banyak ntah, yang dia rileks je dan tak minum air pon... Pergghhh.. aku yang terkena.. apa dah jadi nie, maksu kalah dengan anak sedara... huhu...

Ok, berbalik pada tajuk asal ( biasa la, mengarut dulu kan, lari dari tajuk asal), kemana hala tuju.... Actually aku tengah pening fikir satu hal nie... dua tempat yang aku kene pegi dalam waktu yang sama dan tarikh yang sama dan jauh antara dua-dua tempat tu beratus-ratus kilometer.... so, macam mana ni, berbelah bahagi dan tak tau nak pergi mana... dua-dua penting dan dua- ada agenda tersendiri... kalau dari rumah aku, satu aku akan ke kanan, satu lagi ke kiri.... Disamping itu jugak, kalau aku pergi, dua-dua tempat aku akan jumpa orang-orang yang aku sayang... lebih tepat lagi tersayang.... hahaha (bukan tempat yang ak nak pergi tu, tapi bole singgah la.) kedua-dua orang yang aku sayang tu pulak memang dua-dua da lama aku tak jumpa... hahaha... lagi la bertambah bingung... niat dihati, memang nak ke kanan tu sebab bukan selalu pergi,    ditambah plak dengan semangat berkobar-kobar aku hari ni kan, tapi macam mana yang lagi satu tu???

Jangan tiba harinya, aku just duduk kat uma sebab tak tau nak pilih yang mana dah la... tak pun pergi tengah-tengah sebab tak mampu nak pergi kedua-dua tempat... hahahahaha

Ok, mood rindu merindu sudah mai, so, aku rasa kalau diteruskan lagi mengarut.. ok, babai...

1 comment:

Anonymous said...

kalau jodoh tak kemana... saya doakan yang terbaik untuk awak dan dia