Saturday, July 13, 2013

KEJATUHAN DI BULAN JUN

Assalammualaikum dan Salam Ramadhan Al-Mubarak...

Sedih plak hati bila tengok blog aku... nampak macam terabai sangat bila dah bulan julai tapi baru ade 7 entri tapi bukan setiap bulan ade entri..kekangan waktu yang membuatkan blog ni jadi camni.. Maaf la ye... lagipun berblogging hanya sekadar suka2 dan tempat untuk meluahkan... kalau rasa ada benda yang nak diluahkan atau diceritakan, ade la...kalau tak de tu maknanya bukan tok dikongsi bersama kot..hihi..

Walaupun sekarang dah dibulan julai, tapi aku masih nak bercerita tentang kejadian di bulan jun... Ok, 1st berita baik la ea... Alhamdulillah, seorang lagi kakak aku selamat sudah diijabkabulkan bersama suaminya sekarang... Setelah sekian lama, akhirnya terbuka juga hatinya untuk berumahtangga....Dan bermula lah perjlanan kami yang jauh.. pergi 2 kereta... dan selama lebih daripada 8 jam perjalanan kami... dan salah satu kereta, aku yang pandu selama pergi dan balik... sampai sana demam terus..ditambah lagi dengan senggugut..memang sangat awsme ok...

Cadangnya IncikB nak ikot sekali memandangkan dia kesian tengok aku kene drive sensorang.. dia kata jauh dan kebetulan masa tu aku memang tak sihat... tapi apakan daya, disebabkan tak dapat cuti dan tempoh berada disana lebih dari yang dia boleh cuti, so dia tak dapat nak ikot sekali... so mase tu memang redha jerk...dan Alhamdulillah... semuanya selamat....

Ok, berbalik pada tajuk...kejatuhan di bulan jun...Ok, bagi tahun ni, selama 7 bulan yang dah dilalui... bagi aku bulan jun adalah bulan kejatuhan aku... Ntah la.. bila kita nak tahu sesuatu tu, memang kita nak tahu sangat-sangat... tapi bila kita dah tahu, apa yang kita rasa? kadangkalan kita akan rasa sedih... yes... kadangkala kebenaran yang dirahsiakan tu memang menyakitkan jika kita ketahuinye...

Pada bulan Jun jugak lah banyak kejadian yang berlaku sehinggakan aku rasa kecewa, tertipu dan macam-macam lagi... Bukan pada seorang orang yang sama tapi orang-orang yang berlainan tetapi mempunyai rasa yang sama iaitu orang yang aku sayang...Macam-macam yang aku rasa dan yang pastinya ada rasa yang negatif... benda yang tak baik untuk diri sendiri...

Untuk seorang itu, tak perlu untuk aku katakan apa-apa sebab da sering terjadi dan seperti biasa, aku dan family aku memang tak penting kot dan seorang lagi ialah IncikB...Ok, tok bulan jun ni memang berbagai cabaran yang harus dilalui.. salah satu faktor mungkin jauh dan bila ade sesuatu itu terbongkar, maka berlaku lah perselisihan faham yang agak rumit...

Kadangkala rasa cam fdup jugak la...tapi bertahan... Baru setahun dah pelbagai dugaan... dan mungkin memang sifat aku camni... ape jua pahit getir dan rintangan, aku harus bertahan...kalau tak bertahan, yang sebelum ni pon tak de lah sampai 7 tahun kan...

Bila terdapat kata putus untuk berdiam seketika untuk satu atau dua minggu, aku setuju dengan harapan masing-masing boleh berfikir tentang apa selama ni yang kami mahukan dan apa yang terjadi... tapi bila tak sampai 2 hari dia da bagi mesej yang membuat hati aku tersentuh, so takde maknanya seminggu or dua minggu tu dan alhamdulillah keadaan kembali normal seperti sediakala...

Semakin dekat dan tiba tarikh dan waktu itu, semakin banyak dugaan dan rintangan..hope kami dapat tempuh dengan tenang dan sabar.... Ok, aku malas nak berceloteh pepanjang... entri ni pon melalut-lalut je kan.... ape pon selamat berpuasa... =)

No comments: