Friday, August 19, 2011

MACAM - MACAM ADE...

Assalammualaikum.....

Hye... Rindu gile nk b'blogging.... Hr 2, niat dihati nk updte... senang citer, da update da poan... tp nk wt mcm mne,, de problem ckit mse 2 dgn entrinye... x berkenan dihati lak... so, terpaksa la delete balik.... Pas tu nak update blog, asyik tak jadi jerk.... ye r.. nak menaip blog kene ade feel... klo x, x best woo.... hehehe... Mse ak menaip nie da genap kol 12 malam 20 0g0s 2011.... so, bermakna, kita da berada pada hari ke 20 berpuasa.... Sempat lagi tak nak ucap?? boleh kan...... Selamat Berpuasa ye untuk semua.... hehehe... Entri lepas memang da puasa pon kan mase tu, tapi disebabkan mase tu tak bape nak betul sangat, konon-kononye mood nak mengulangkai pelajaran la konon, so, terlupa la semua.... hahaha

Sekarang nie aku kat kampung, menjalani sisa-sisa cuti yang tinggal..hahhaha.... Actually aku start cuti awal bula hari tu dan akan berakhir bulan september nanti......awal bulan ea.. bukan ujung bulan... kalo ujung bulan, mesti best giler kan....hahahaha.... Tak lame lagi da nak raya kan... Hape pown tak beli lagi, bau raya x beli, kasut pown belom, tudung lagi la belom... Semuanya nak menggunakan duet... huhu....Kalo la duet tu tetibe jatuh dari langit then kite bleh gune kan best kan..... Semua barang boleh beli.. haha.... Malam nie macam mood nak share lagu, tapi takpe... next entry ea.... skrg nie nak kongsi pe yang aku rasa.... 

Beberapa hari ni, aku asyik mimpi bnda yang hampir sama.... Tempat kejadian yang sama, kadang-kadang je orangnya bertukar.... Tapi de satu hari tu, ak mimpi seorang yang kami x bape nak rapat, mulenya dy nak gaduh ngan aku, tapi tak lama lepas tu, ak boleh duduk bersama dengan dy n berbincang baek-baek.... Erk??    ttbe aku jadi pelik.... esoknye mimpi yang hampir sama, tapi owang lain... tapi tade la gadoh-gadoh.... Hahaha... ttbe aku ase macam bengong-bengong jerk.. macam tade mimpi laen ke?? hahahaha... tapi, serius, lepas tu, secara automatik, aku jadi seorang perindu..... muahahahahaha..... macam lagu jamal abdillah lak... Sepi seorang perindu.... hahahaha ok, xmo da citer mengarut tu... name pown mimpi kan..... mainan tido, tapi mimpi tu jugak la yang membuatkan fikiran aku sentiasa terikirkan mereka... huhu

Baru-baru ni.... Actually, tak berapa nak baru sangat la, seorang kenalan yang amat jarang kami berhubung tetibe call aku.... Meluahkan rasa dihati.... Cewah.... Walhal aku tak taw kenapa dy call aku.... Actually aku sangat-sangat tak nak masuk campur dalam hal-hal macam tu.. sebab aku tak nak dianggap batu api la, penyibuk la n macam-macam lagi... Sedang kami bercakap n aku mendengar, tetibe ak dapat taw sesuatu yang sangat-sangat tak disangka... huhuhu... setelah sekian lama, baru aku mengetahuinye...." Awak, terima kasih ye....(bukan owang yang call aku tu)  Awak wat seolah-olah saya nie seorang yang amat kejam...!! huhu..." mase 2, tetiba ak terpana seketika..... ye la... tak sangka kan dapat berita sebegitu... Disebabkan aku bukan la penasihat yang baik, ataupun lebih tepat lagi, aku memang tak tau pown nak memberi nasihat, memujuk owang mahupun menjaga owang sakit, aku just suruh dy bersabar dan fikir positif serta tak mengeruhkan lagi keadaan....Itu je yang mampu aku berikan selain berusaha menghalang niat yang dy pasang... bukan ape, kalau untuk kebaikan tape la jugak...ini tak, ianya akan menambah burukkan lagi keadaan yang sedang bergolak ni.... Aku penah ase macam mane sakitnya bila disalahkan, sebab tu aku tak nak mereka bergaduh dan ade sesi salah menyalahkan antara satu sama lain... lagipun bulan baik nie kan... baik kite wt amal kebaikan.... hehehehe

Tahun nie, Bertambah la bget raya untuk bagi anak-anak sedare aku duet raya... ayyok.... poning pale den.... Klo dulu 6 orang Jerk... tahun nie bertambah lagi 2 owang... 2 owang skali gus 2... klo dulu, ak ust bg







Hah, nie senarai anak-anak yang aku kene bagi duet raya tahun lepas... Fahmi, fikri, Hafiz, Fazri and Tirah....Dan tak lupa juga abang a.k.a asyraf..... Walaupun tak keje lagi, pepandai la cari... huhu... naseb baik ade gak dapt duet sebelum raya tahun lepas... hahhahahaa

Tahun nie lak, tambah lagi 2 owang... nak wat cam ner... Anak sdre Mksu a.k.a achik cu da bertambah, so, budget raya pown kene la tambah nampaknye...... 



Ha, nie dy baby-baby comel yang lahir tahun nie... Yang atas tu, Intan Nurfarahdiana Nurul Ain, anak kak net, n bawah 2, Muhammad Haziq Arsyad... Anak kak win....

Ape pown, hope raya tahun nie lebih meriah dari tahun lepas... Tapi, ape pown, kenyataan yang tak boleh diubah adalah tahun nie, tahun ke 2 Kami beraya tanpa ayah tercinta..... sedih.....

ttbe feel sedih....Ok, bye...

No comments: