Wednesday, July 25, 2012

MACAM-MACAM RAGAM DAN LAGU PILIHAN

Assalammualaikum....

Sebelum nie blog aku tunggang langgang.... dengan takde space bagai kan... so, sekarang ni berkesempatan sikit nak edit... hehehe.. Niat dihati nak update tapi tetiba idea yang mencurah-curah tadi tiba-tiba hilang sedikit demi sedikit.... Disamping otak yang agak perlahan proses hari ni... huhu

Sekarang, aku sedang menjalani hari-hari yang mendatang seperti lazim sebelum ini... berada dirumah yang kosong, siang ke kelas dan malam duduk rumah.... Hari- hari yang penuh kebosanan..... Tapi apa yang aku nak ceritakan bukanlah cerita tentang kebosanan aku disini tapi kegembiraan aku sebelum ini.....

Kepergian aku kesatu tempat tak dirancang dengan teliti sebenarnya... Rancang pun dah saat saat akhir sebab aku ni jenis tak boleh merancang, nanti ada je yang tak jadi... Disebabkan cuti aku pun dah nak abis, so aku ambil la peluang ni untuk menziarah keluarga yang dah lama aku tak ziarah...

Seperti biasa, kalau aku memaklumkan dahulu sebelum aku kesana, pasti aku akan lama terkandas kat sana seperti kelazimannya.... dan ianya memang sah terbukti... Dari sehari ke sehari terpaksa tunda nak balik.... daripada mak tak bagi balik, then akak dan si budak kecik tu (abang)... dan lebih terkejut pabila budak kecik berusia 7tahun berpakat bersama mak saudaranya mengenakan aku sehinggakan aku tak jadi balik... 

Alhamdulillah kehadiran aku diterima baik, terutama sekali ialah mak... gembira bila dapat bersama-sama, ketawa bersama, berkongsi cerita bersama dan yang penting sedikit sebanyak aku berani menceritakan tentang apa yang aku rasa dan apa yang aku alami... Perasaan sedih yang aku alami dapat diatasi dengan kegembiraan yang ada disana.... dan sedikit sebanyak tak mengingatkan aku pada orang yang tak sepatutnya aku ingat...

Mulanya tak merancang pon nak berlama disana sebab aku nak balik ikot hari yang sesuai.. tapi bila mak dah menggunakan kuasa vetonya... terpaksa la... sampaikan mak cakap, "kalau nak balik jugak, jangan datang sini lagi"... hahahaha.. biasa nya begitulah kalau tak bagi aku balik.... lepas mak cakap cmtu, hari kemudiannya, kak win pulak cakap camtu, dan hari seterusnya akak pulak cakap masa kat maslee....

Dan paling tak dijangkakan pada hari yang aku benar-benar da boleh balik, aku da siap kemas beg semua, dah salam kakwin n anak-anak dia, nak balik naik bas, akak cakap nak anta kat masai, sebab mereka pon nak ke kulai pergi melawat akak ipar mak meninggal, tapi tak sangka plak dia tak hantar aku ke masai tapi terus ke kulai, dengan alasan TERLUPA.... bila balik baru la aku tau alasan TERLUPA dia tu....

Rupanya masa aku baru turun dari rumah kak win, si abang hantar mesej kat akak cakap " ucu, jgn lah bg achik cu balik" (mungkin camtu kot sebab aku tak tengok mesejnya) dan sekali lagi dia cakap kat akak bila nak amek kunci rumah kat akak..... benda nie terkantoi pon bila kak win bagitau aku masa lepas berbuka.... punye la baik kan pelan anak sedara n mak sedara dia ni.. kesudahnya aku pergi melawat dengan seluar jeans dengan kemeja... kalau la tau nak g melawat, aku da pakai baju kurung dah....

Sesungguhnya aku gembira bila tengok mereka gembira, sesungguhnya aku senang dengan situasi begitu dan sesungguhnya aku mahukan begitu lagi.... kenangan itu akan kekal abadi.... Mudah-mudahan aku akan dapat bersama-sama mereka lagi...

Actually ada gambar yang nak diletak dan ada cerita yang hendak diceritakan tapi disebabkan usb tak ketemu, mungkin lain kali ye.... 

Sebelum aku akhiri bebelan aku hari nie, aku nak tinggalkan dengan 1 lagu yang betol betol aku suka dan memang aku akan dengar berulang kali dan bagi aku ianya benar benar aku maksudkan.... kamu yang cntik bila tersenyum, dengar ye.. hahahaha







Tuhan,
Jagakan Dia Untukku,
Jagakan Dia Agar Airmatanya Tak Lagi Jatuh,
Jagakan Dia Agar Cintanya Selalu Penuh,
Untaikan Senyuman Di Bibirnya,
Terangkan Cahaya Matanya..

Hangatkan Hari-harinya Agar Selalu Ceria,
Sinarilah Malamnya Agar Tidurnya Lelap,
Berilah Dia Mimpi-mimpi Indah,
Aku mohon, Tuhan Jagakan Dia Untukku..

No comments: