Wednesday, October 19, 2011

SELAMAT SUDAH

Assalammualaikum...

Terajin nak update blog plak kan.. tapi hari nie tak nak cerita banyak banyak dan x nak upload gamba.... Janji tinggal janji je kan sebab kate nak upload gamba sebelum nie.... tapi ape pon hari nie memang tak bole sebab tengah penat giler giler...

Pas magrib tadi decide nak balik kampung memandangkan tak ade air kt kolej.. Da la Cik P nak datang, dengan air tak ade.. korang ingt aku selesa ke nanti?? so, cara terbaik adalah aku balik kampung...!! hahahaha... Siap la kemas sume.. angkut sume baju kotor... banyak gler + sarung tilam, sarung bantal, selimut, toto.. sume aku angkut nak basuh kat rumah.. hahaha.. siap- siap kemas.. aku gerak dalam 9 lebih sikit dari kolej, singgah si minyak lagi... Sebelum bertolak, de budak meluahkan rasa tak puas aty, aku bagi la nasihat sikit, mse tengah drive pon ade.. tapi aku cakap nanti aku text...

Sepanjang perjalanan, aku bukak mp3 kat kete sambil nyanyi kuat kuat.. hahaha.. ye la..kang bosan kang ngantok lak.. bek aku nyanyi... suara baru nak ok, dtambah plak dgn nyanyi.. memang abes la... Dalam 10.35 aku da sampai uma... Giler, dlm mse x sampai 1 jam stgh, aku da smpai.... salalunye dari muar ke mantin dalam 1jam 45 minit paling cepat....Ok sejujurnya aku memang bawak laju kat highway tadi.. kalo ade speed traps aku ase confirm aku kene saman..!! Pas nie kene check no plat kete... takut ade saman... kalo ade, mati ooooo.... Ala, bawak laju- laju pown sbb tak nak lambat sampai sebab nanti bosan.. then ditambah plak dengan kepala macam berdenyut... ok, aku taw itu sungguh membahayakan... Sorry...

Sampai uma, mak soh makan sume n mak tanye balik sorang je?? akak aku mane?? ok, da serba salah nak cakap.. perlu ke aku cakap sedangkan akak aku x bagi cakap?? then mak aku soh makan.. pas makan mak aku bebel soh makan ubat,.. siang tad da ok da batuknye, nie menjadi balik plak... mungkin sebab sejuk kot tadi.... Mase kat kolej, xde sape nak marah kalo tak makan ubat, da balik nie kene marah lak.. tapi kesudahnye sampai sekarang, tak makan pown lagi.. jap jap lagi aku makan la... (confirm tak makan sampai tido kang.. hahaha)

Then tok yang terakhirnya.. untuk mereka mereka yang tak puas aty antara satu sama lain, aku tak taw nak cakap macam mane lagi.. aku pening bile dua dua mengadu kat aku... walaupun dy tak taw orang yang dy x puas aty tu pon mengadu kat aku jugak... Yang penting aku x memihak pada mana mana pihak... ape yang aku boleh cakap kat diorang... think positive ok... hahahaha ( biase la budak budak... tapi yang terasenye bile aku nasihat tak nak dengo lak... tapi mengadu kat aku... :-(     huhu)


No comments: