Saturday, November 19, 2011

BILA CUTI SEKOLAH BERMULA

Assalammualaikum....

Hye korang, Sekarang nie da pertengahan or lebih tepat lagi da nak masuk ujung bulan November kan.... Saat-saat macam nie la yang ditunggu-tunggu oleh budak sekolah ye tak?? hehehe.... Semalam, telah bermulanya cuti sekolah bagi mereka-mereka yang bersekolah, dan cuti ujung minggu bagi aku.. muahahaha...(ko da banyak cuti, so dok diam-diam je la ye sha).. Aku lak, tunggu la bulan depan yerk baru cuti, so wat mase sekarang, dk je la menghadap assgnmnt yang memang melambak-lambak....

Tapi, tak cuti pon, Balik Muar, tetap balik... hahahaha.. Serius weyh, semenjak raya puasa ritu, tak ade satu minggu pown rasanya yang aku dok kolej.. Setiap minggu balik... X kira la balik Muar ke, Selayang ke, JB ke or g kelantan.... Yang penting memang tak ade dok kat kolej tu.... Serius, bukan tak penat balik tiap-tiap minggu... penat wei.. sebab perjalanan amek mase yang lama.. tapi ntah la... bile minggu nie da beria-ia nak dok kolej je sebab malas nak balik, tak lama pas tu mesti de benda penting kene balik.. hah, cm tu la gayanya... so, memang tak dapat nak dielakkan la kan...

Cuti-cuti nie, ofkos la ramai yang wat kenduri kan.. tak kira la wedding ke, majlis kesyukuran ke, sunat ke, tunang ke... mesti banyak punye kan... time-time camnie la diorang akan amek kesempatan untuk wat majlis tu semua....Tapi yang pastinye majlis kahwin memang banyak kan.....



Macam best jerk an bila dua hati yang saling mencintai menjadi satu... Memastikan kasih sayang mereka bersatu di jinjang pelamin..... Dan berterusan hingga ke akhir hayat..... Ape pown aku suka wedding sepupu aku bulan lepas, Temanya liverpool..... memang merah menyala la pakaian diorang..... tapi yang cantiknya kek dia la.. memang cantik gila...... 



Nie la dia pengantin dy... kak dila dan abg fedro.... Memang best la wedding diorang... Kak dila nie anak pak long aku......Walaupun da dekat sebulan wedding diorang, tapi still terasa lagi sebab best.... Semalam lak, aku g wedding anak mak ngah aku, Kat melaka.... Temanya biru... Cantik gak.. Macam tema yang aku nak nanti... (cewahhh, berangan jerk ko ea...) Dan sepanjng perjalanan balik dari rumah mak ngah aku, memang banyak wedding sepanjang perjalanan.... tak silap aku de 3 majlis sepanjang perjalanan.... then balik dari rumah mak ngah, sempat lagi pergi wedding kat rumah Ex Pakwe Adik Ex pkwe aku... hahahaha..... faham tak?? actually akak yang ajak aku pegi wedding tu, aku tak berapa nak rapat sangat dengan budak yang ajak g wedding rumah dia tu... Pagi-pagi akak mesej cakap nak g jmputan tak.. dia ade ajak, tapi akak lupe nak cakap.... Aku tanya la rumah sape?? dy cakap "uma pakwe adik bekas pakwe hang le" hahahahaha.. wak dia.. sesuke ati dia jerk ek... So, ptg tu g la jugak walaupun da pukul 4 da mase tu...... Tapi adik tak pegi pown sebab dia da tak ade pape da dengan budak tu...

Ok, da cakap panjang pasal wedding, janganlah ade yang bercerai berai la ye.. serius, aku tak suke perpisahan dan penceraian kerana mesti ade yang menjadi mangsa.....Macam tu jugak dengan madu.... Macam mane kalau yang belom berkahwin, tapi da berangan-angan nak pasang dua??? dan da berangan-angan nak kahwin dua satu hari nanti???? Kalo aku la kan, aku kan cakap no... sebab benda tu bukan boleh dibuat main... kalau mapu sekalipun, tapi bolehkan berlaku adil???? So, buat mereka-mereka yang aku sayang, jangan berangan nak pasang dua ye kalo tak mampu tok berlaku adil.....hahahaha...

Ok, bye...

No comments: